2015-05-16

Vi väntar och längtar

Om mindre än en vecka är det dags för Elvira och mig att åka till Polen! Vi ser verkligen fram emot det. För några kvällar sedan satt vi och tittade på Stena Lines hemsida och drömde oss bort. Vi gjorde bland annat en virtuell rundtur på båten vi ska åka. Det var lite svårt att manövrera först, men jag lärde mig ganska snabbt. Elvira klarade det naturligtvis bättre redan från början... Vi tittade runt bland hytterna och vi var överens om att vi innerligt hoppas att vi inte hamnar i en av de billigare hytterna under bildäck. Vi drömde lite om att få sova i en Panorama Suite, men vi antar att vi kommer att hamna i en helt vanlig hytt. Fönster vore trevligt!


Det ska bli så roligt! Att få lära känna nya människor och ha roligt ihop med dem i flera dagar. Att få besöka platser jag inte har besökt, och framför allt att få dela detta med Elvira. Det är så mycket vardag, så mycket tjat om läxor, en lillebror som tar en hel del plats och tid - det ska bli så roligt att få resa på tjejsemester hon och jag tillsammans och få gemensamma minnen som vi förhoppningsvis kommer se tillbaka på med glädje. Det kanske behövs, tonåren med allt vad de för med sig är inte så långt borta...

Nu har det löst sig med bil, jag har fyllt i (men inte lämnat in) ledighetsansökan för Elvira, jag har fått en vikarie för mig, jag har lånat en portabel laddare till mobilen. I början av veckan kommer vi få ytterligare information om var vi ska samlas och annan praktisk information.

Om fem dagar åker vi!

1 kommentar:

  1. Skönt att det ordnade sig med bil. Bir mysig resa ner också. Ska bli så kul att läsa din blogg om era upplevelser!/Syster Yster

    SvaraRadera