2015-05-22

Med buss till Experyment!

Det händer så mycket hela tiden på vår resa så jag hinner inte blogga! Inläggen kommer ramla in allt eftersom, men det kan hända att det dröjer ett par dagar. Vi gör ju så mycket kul som jag måste hinna blogga om!

När vi klev av färjan i Gdynia klev vi ombord på Bloggbussen!


Där välkomnades vi till Polen av guiden och tolken Malek och Pomorskie travels representant Iza. Vi fick en goodie-bag med information, vatten, riskakor, en badboll mm. 
Vi åkte genom Gdynia och fick lära oss lite om trestadsområdet bestående av Gdynia, Sopot och Gdansk. Gdynia är ungefär lika stort som Malmö. Staden växte mycket under 20- och 30-talet och därför är många hus byggda i funkis-stil. Gdansk är ungefär lika stort som Göteborg. Sopot är mindre och har varit en kurort och är fullt med vackra hus i jugend-stil. Sådär, nu fick ni också lära er något!


Vi åkte till Experyment, vad vi gjorde där hör man på namnet! 


Först fick vi fika, bland annat dessa goda kakor med äpple och plommon. Caféet serverade också färskpressad juice, vilket de fick slita med länge, personalen. 


Barnen fick en goodie-bag med massa små roliga saker. Det mesta gick i blått till Elviras stora glädje!


Sedan var det dags att roa oss! Här skapar Elvira vågor!


Här gjorde hon bubblor i vätskorna. Jag gillar färgerna!


Det är inte alla som har gjort en vattenvirvel! Häftigt!


I jättens gap!


Det fanns otroligt mycket att se och göra, jag kan inte visa en bråkdel av allt som fanns. Just nu är det dock skolresetider, vilket innebär att det var mycket folk där och lite för hög ljudnivå för min smak. Men annars hade jag (och Elvira förstås) kunnat lekt där länge, det fanns hur mycket som helst att göra!

Ännu en gång ett stort tack för en rolig resa, Stena Line och Pomorskie travel. Och om ni undrar så länkar jag till dem i varje inlägg för att jag ska det, men jag är verkligen tacksam för att vi fick åka på den här resan. Vi har jättekul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar