2015-05-09

Vår i trädgården, thaimat mm

Jag tog en morgonpromenad och passade på att ta kort här, där jag ofta gick (och fotograferade) i vintras. Här kan du se hur det såg ur i vintras! Det ser lite annorlunda ut nu!


Sedan åkte Elvira och jag och hämtade Andjelin. Naturligtvis var vi tvungna att gosa lite med kattungarna också. De är Shellys småsyskon! Så söta!


Stora delar av dagen tillbringade vi i trädgården. Oskar hjälpte mig att köra bort jord. Han är så stolt över att vara så stark att han orkar det!

 
När jag såg bilden på Oskar och skottkärran kom jag på att jag har en, tagen på samma ställe men med en liten Elvira och en liten skottkärra. Det var ett tag sedan... Lilla gullepluttan!
 
 

Jag har hela tiden då jag grävt jämnare mark för poolen väntat på att jag skulle stöta på en sten som vi inte skulle klara att flytta. Den hittade jag i den sista lilla biten jag grävde... Som tur var var den rätt platt och låg så pass djupt att den kan ligga kvar.


Nu måste jag bara få det jämnt. Vet inte riktigt hur. Där vi grävt bort stora stenar är jorden alldeles för löst packad, och då blir det gropar.


Plommonträdet blommar nästan!


Tulpanerna är så vackra!


Oskar satt och skrev siffror på datorn, först trodde jag att han bara skrev lite siffror huller om buller, men sedan berättade han att han försökte skriva alla tal upp till 1000. Då såg jag det! Här har han kommit till 230!


Håkan firar en kollega som fyller 40 år ikväll, och Mathilda och jag bestämde för ett tag sedan att då skulle vi köpa hem thaimat/kinamat.. Det är så roligt att barnen gillar det. De valde äggnudlar med kyckling och var mycket nöjda med det!


Fast de hade kunnat del på en portion istället för två!


Jag åt wokad biff med tre sorters lök och ostronsås. Gott! Mathilda åt friterad kyckling med currysås.


Mathilda, Oskar och jag åt friterad banan och glass till efterrätt. Det är så gott!!!


Tjejerna valde Ben & Jerry istället!

 
Nu är vi mätta och belåtna och jag ska försöka få barnen i säng. Mathilda ska hämta Håkan sedan, jag sitter väl uppe och håller henne sällskap tills hon ska åka.

2 kommentarer:

  1. Vackra vårfoton! Åh vad jag blev sugen på friterad banan, det är över 20 år sedan jag åt det. Får nog beställa det nästa gång vi äter thai- eller kinamat. Visst är portionerna stora, vi brukar köpa 3 portioner till hela familjen när vi beställer hem (är 6) och det brukar bli lagom. Men det kan ju skifta mellan olika restauranger.

    SvaraRadera
  2. Åh vad god er middag låter/ser ut!

    SvaraRadera