2015-05-20

Packat och klart för Bloggbussen 2015

Ja, vi är nästan färdigpackade i alla fall, vissa saker måste vi ju ha imorgon. Varsin väska (Elvira har fått låna en fin rosa av storasyster Mathilda) och så handväska. Men usch vad svårt det är att veta vad man ska packa med. Jag har i vanlig ordning skrivit en packlista som jag försöker följa och pricka av. Jag är verkligen en listmänniska, jag kan skriva upp saker jag redan gjort på "att göra-listor" bara för att få nöjet att stryka över dem!


Men gissa vad jag höll på att glömma? Passen! Förmodligen går det bra att åka utan dem, men vi är rekommenderade att ha dem med. Nu är de nedpackade! Elvira vill egentligen inte vara med på kort, eftersom hon har skrapat näsan, men jag lovade henne att det nästan inte syns så hon godkände kortet. 


Väderleksrapporten ändrat sig hela tiden, nu ser det ut att bli en solig fredag men en något blötare lördag. Hoppas det ändrar sig och blir sol hela tiden!


Jag har inte växlat till mig några zloty, jag räknar med att ta ut när vi kommer till Polen. Det fungerar visst att betala med kort på vissa ställen, men inte överallt! Bäst att ta ut lite!

Elvira har haft svårt att somna ikväll, det är ju lite pirrigt det här! Jag ska snart lägga mig jag med, vi får väl se om jag kan sova eller om resfebern slår till!

Tack så mycket, Stena Line och Pomorskie travel, för att vi har fått möjligheten att få åka med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar