2015-05-27

Sjukling, ny frisyr och lite annat smått och gott!

När jag kom hem på söndagen klagade Oskar på huvudvärk och när vi tog tempen på honom visade det sig att han hade feber, nästan 39 grader. Så måndag och tisdag blev vab-dagar för min del. På måndagen ville Oskar läsa Narnia, så fort han såg att jag inte gjorde något annat bad han om att jag skulle läsa. Mysigt, men jag blir så gäspig av att läsa!


Han sov en del också. Inte pigg alls, lille plutten.


På tisdagen bakade jag rabarberkaka, det kan vara bra att ha lite fikabröd med tanke på kommande födelsedagar.


Elvira hade magont och var också hemma från skolan.


Jag var hos frissan på tisdagseftermiddagen. Skönt att bli ompysslad lite!


Det här kortet är taget efter kl 23, ser ni vad ljust det är?! Sommaren är på väg, även om vi nog gärna skulle se att den kom fortare och var varmare!


Ser ni? Min rabarber växer!!! Jag kommer kunna göra en paj på den i år och jag hyser förhoppningen om att den ska växa till sig ännu mer till nästa år! Lycka! Jag älskar rabarber!


Så här såg det ut när jag kom hem på lunch idag. En sovande gosse, som på eftermiddagen hade närmare 40 graders feber. Jag får nog ringa vårdcentralen imorgon. Min lille plutt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar