2015-05-01

Böcker i januari, februari, mars och april...

Jag har varit bedrövligt dålig på att skriva om de böcker jag läst, nu ligger jag fyra månader efter och jag kommer inte orka skriva om alla böcker. Och ni kommer inte orka läsa om alla böcker. Men jag skriver om några!

Januari
30/12 You had me att Hello av Mhair McFarlane
4/1 Rollspel av David Baldacci
11/1 Av en annan värld av Katherine Webb
13/1 Någon annans skuld av Sarah Hillary
15/1 Den svarta löparen av Kristina Appelqvist
17/1 Carmen och döden av Karin Fossum
18/1 Kvinnan som stal mitt liv av Marian Keyes
20/1 Södra vägen till Saltön av Viveca Lärn
22/1 Ett bindande löfte av Erin Kelly
25/1 Irene Panik av Carin Hjulström
25/1 Död mans fotspår av Peter James

11 böcker i januari. You had me at Hello var en rolig chick-lit. Kvinnan som stal mitt liv var en bra Marian Keyes!

Februari
30/1 Den enes död av Peter James
3/2 Allegiant av Veronica Roth
6/2 Pojkvännen av Nora Roberts
12/2 Till döds av Peter James
15/2 Bröllopsnatten av Sophie Kinsella
16/2 Charmören av Danielle Steel
18/2 Tystnad, tagning av Michelle Magorian
20/2 Four av Veronica Roth
21/2 Systrar emellan av Kristin Hannah
22/2 Inte riktigt enligt plan av Denise Rudberg & Hugo Rehnberg
23/2 Slutet på kedjan av Fredrik T Olsson
24/2 Den som väntar av Kristin Emilsson
25/2 Den stumma flickan av Hjorth & Rosenfeldt
27/2 Isbarnet av Elizabeth McGregor

14 böcker i februari. Allegiant - tredje Divergent-boken, liksom Four, en fristående bok i samma serie är ju måste-läsning, men jag gillade inte slutet på Allegiant. Tystnad, tagning är en annan typ av ungdomsbok av fantastiska Michelle Magorian.

Mars
2/3 Den gemensamma nämnaren av David Balacci
6/3 Till varje pris av David Baldacci
10/3 Ulrikas bok av Maria Gustavsdotter
12/3 Marshmallows till frukost av Dorothy Koomson
14/3 Förlåt mig av Lesley Pearse
15/3 Det skyddande regnet av Jojo Moyes
20/3 Svarta änglar av Rebecca Chance
24/3 Flickoffret av James Oswald
28/3 Svara om du hör mig av Ninni Schulman
30/3 Dödens pendel av Jonas Moström

10 böcker i mars. Marshmallows är ju en gammal favorit. Annars blev det flera spännande deckare.

April
31/3 Svart cirkel av Jonas Moström
1/4 Trollbunden av Jane Green
3/4 Vägen till Bålberget av Therese Söderlind
6/4 Inte för vinnings skull av Barbara Taylor Bradford
12/4 Håll drömmen levande av Barbara Taylor Braford
15/4 Endast det bästa av Barbara Taylor Bradford
18/4 Nattvägen av Kristin Hannah
18/4 Dödens klackar av Rebecca Chance
20/4 Rymd utan stjärnor av Jonas Moström
22/4 Evig eld av Jonas Moström
23/4 Stryparen av Jonas Moström
25/4 Storsjöodjuret av Jonas Moström
26/4 Nej tack av Anna-Leena Härkönen
29/4 På andra sidan glädjen av Seré Prince Halverson


14 böcker i april. Vägen till Bålberget var en bok som jag tänkte mycket på och kring, den utspelar sig i häxprocessernas Sverige. Nattvägen berörde också, om en ung, föräldralös tjej, rattonykterhet, lojalitet, vänskap och kärlek. Jonas Moströms böcker är ok, men läser man flera på raken märker man att de följer samma mönster. Nej tack var bland det sämsta jag läst. På andra sidan glädjen var bra, den handlade om en styvmor vars man dör och hon blir ensam med sina älskade bonusbarn. Då dyker barnens biologiska mamma upp. Hon övergav barnen flera år tidigare och de ser nu bonusmamman som sin mamma. En vårdnadstvist uppstår. Bra, berörande, men det ordnar sig lite för snabbt och lätt på slutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar