2015-05-26

Bloggbussen 2015 - Frågor och svar!

På hemvägen från Karlskrona satte Elvira och jag ihop lite frågor om vår resa som vi tänkte svara på här. Med resan menar vi förstår resan med Bloggbussen 2015 och när vi skriver Polen så är det de platser vi besökt, Gdynia, Sopot och Gdansk vi menar!

Vad var det bästa på resan?
Elvira: Att träffa nya kompisar, att se på när de gjorde karameller och att åka mini-elbuss
Johanna: Trevligt sällskap och mycket god mat! Att strosa i Sopot och se alla fina hus, stranden och piren - jag är förälskad i Sopot!

Vad var tråkigast på resan?
Elvira: Att vi fick vänta på maten och att gå
Johanna: Att vi inte kunde stanna längre!

Vad var den största skillnaden mot hur det är i Sverige?
Elvira: Vägarna, de såg lite krångligare ut
Johanna: Att många saker var mycket billigare än i Sverige

Vilken restaurang hade godast mat och vilken maträtt var det?
Elvira: Restaurangen La vita, jag åt kött (kyckling) och pommes men jag åt inte svampen
Johanna: Jag säger också La Vita, jag åt fläskfilé med svamp och sparris i vitlökssås med sallad och pommes. Åh, vad gott det var!

Vilken restaurang hade godast efterrätt och vilken efterrätt vad det?
Elvira: Också La Vita, jag åt nån sorts halloncheesecake med choklad
Johanna: Galeria 63, jag åt vit chokladkaka fylld med bär

Vilket ställe hade den bästa frukosten?
Elvira: Båten
Johanna: Stena Spirit

Vad skulle du rekommendera andra att göra om de åker till Polen?
Elvira: Att åka till stranden (Polens Riviera), Experyment och att äta på La Vita
Johanna: Åk till Sopot! Bada, ät god mat, strosa på piren... Och missa inte gamla stan i Gdansk! Vill du ha äventyr så testa Esacape Rooms på Fun Arena och vill du shoppa så missa inte skoaffären på Riviera ;)

Var Polen som du hade förväntat dig?
Elvira: Jag hade inte förväntat mig att det var så mycket träd, men det var bra!
Johanna: Det var ännu bättre, jag tyckte att jag hade en positiv inställning till Polen redan innan, men kurorten Sopot och gamla stan i Gdansk överraskade mig!

På en skala från 0 till 10, hur gärna skulle du vilja åka tillbaka till Polen?
Elvira: 10!!!
Johanna: 10!!!

Ställ gärna fler frågor till oss som vi kan svara på!



Tack ännu en gång Stena Line och Pomorskie travel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar