2015-05-23

Minnen jag glömt!

Här kommer ett par dåliga bilder tagna från bussen, men jag kan inte låta bli. När vi åkte genom Gdynia igår så såg jag flera platser som jag kände igen sen Frida och jag var ute och tågluffande. Jag hade helt glömt bort vad vi gjorde i Gdynia innan vi for vidare mot Krakow, men nu när jag såg platserna kom minnet tillbaka!

Dels såg jag järnvägsstationen, om jag inte har helt fel. När vi gick av färjan den där gången när vi tågluffade så var vi så trötta efter en natt på ett golv, så vi blev överlyckliga när båten kom fram tidigare än vad som var sagt så att vi kunde gå av den! Och sen gick vi hit och tog reda på att det gick ett tidigare tåg, så att vi kom vidare mot Krakow så fort dom möjligt. Att ta reda på det var dock inte det lättaste, jag vill minnas att ingen på stationen pratade engelska. Men det löste sig!


I väntan på tåget gick vi till den här marknaden. Jag vill minnas att det var mysigt, men jag kommer inte ihåg om vi handlade något. 


Jag såg ett par platser till som jag kände igen, en kyrka med ett annorlunda torn bland annat. Det var så roligt att snabbt transporteras ett antal år bakåt i tiden, jag hade lust att glatt ropa till alla på bussen att "Här har jag varit!" men jag behärskade mig och berättade bara för Elvira!

Det är roligt med minnen! Frida, kommer du ihåg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar