2015-05-07

Förberedelser inför Bloggbussen 2015

Ikväll berättade jag för Oskar att Elvira och jag har "vunnit" en resa (jag gav mig inte in på att förklara att vi är finalister) till Polen. Och att han ska vara hemma hos pappa. Han bröt ihop en stund, förstås. Satt i mitt knä och grät och sa "Då har alla i familjen varit i Polen utom jag." Håkan var nämligen i Warszawa i höstas med sina kollegor.
Elvira tyckte synd om sin bror och sa åt mig "Nu måste du blogga bra så du vinner. Så att Oskar också får åka till Polen!" Inga dåliga krav hon har på mig, jag tycker ju det är stort att få vara med överhuvudtaget. 
Han lugnade sig efter en stund, men jag har förstås lovat honom att vi ska köpa något åt honom när vi är borta. 


Jag har kollat upp några viktiga saker också. Om det finns några cacher dit vi ska. Det gör det. 


Väldigt nära hotellet, till och med. Hoppas vi hinner med att cacha åtminstone en cache!


Sen har jag kollat upp att Polen har samma typ av vägguttag som Sverige och att det finns wi-fi på båten, Stena Spirit. Och att de säljer en massa gott godis! (Som jag inte kommer kunna motstå även fast jag borde.)

Jag har också gått med i en Facebook-grupp för oss som ska åka med Bloggbussen 2015. Ett smidigt sätt att ge och få information och lära känna de övriga deltagarna lite! På nåt sätt hade det blivit så att arrangörerna inte fick tag på mig, vet inte om det blivit nån miss med e-posten eller nåt, men det ordnade till sig i alla fall.
Det känns lite pirrigt. En del verkar känna varandra sen tidigare, jag tror att några har åkt med Bloggbussen förut. Känns lite som att börja i en ny klass och undra om jag (och Elvira) kommer hitta några kompisar... 
Jag tror och hoppas att det kommer bli trevligt och roligt!
 
Nu måste jag bara lösa problemet med att ta mig till Karlskrona. Önskar att vi hade två bilar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar