2015-05-13

Gammaldags skoldag!

Idag har vi haft gammaldags skoldag på mitt jobb, från förskoleklass (Oskars klass) till åk 3 (min klass). Så här fin var Oskar i morse, med skjorta och hängslen och keps!


Han hade sin vanliga jacka och vanliga skor, men bar matsäcken, bestående av smörgås i smörgåspapper samt vatten, i ett knyte!


Mina treor hade en ganska sträng fröken idag! En elev hamnade i skamvrån eftersom han inte kunde sin läxa. Det hade vi gjort upp på förhand, han och jag, men de andra hajade till lite, innan jag förklarade att vi bara hade "spelat teater".


Välskrivning stod på schemat.


Liksom högläsning ur Sörgården, kristendomskunskap, räkning och naturlära.


På rasterna rullade eleverna tunnband, hoppade hage, kastade boll mot plank och andra gammaldags rastaktiviteter.


Lunchen åts utomhus eller i kapprummet. Mysigt, tyckte barnen, nästan som att ha picknick!

 
Vi avslutade dagen med att de fick berätta intressanta saker som de fått höra om hur det var att vara barn för länge sedan när de intervjuade äldre människor. Sen sa vi adjö till vår VFU-student, som fick teckningar och bjöd på glass. Barnen var mycket nöjda med dagen, en del tyckte vi skulle ha gammaldags skoldag i minst en vecka! Det var en mycket rolig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar