2015-05-20

Vårruset 2015!

Idag var den till slut här, dagen som jag peppar för sen i mars, då jag började jogga och klarade 300 m i streck som mest. Dags att springa Vårrusets 5 km! Syrran och jag sprang tillsammans, här står vi och väntar på start!


Vi var inte ensamma! Folkfest, kan man väl säga! Fast det är helt klart lättare att ta sig fram när man springer ensam i skogen... Folk överallt som är i vägen, i alla fall i början. 


Jag tror vi pratade oss igenom dessa 5 km, det kändes faktiskt ganska lätt. Halvvägs kändes det lite motigt, men sen närmade vi oss ju målet mer och mer och det kändes ju bra!


Medaljer fick vi också!


Det blev 5,23 km på 41,04 min, med en snitt-tid på 7,51 min/km. Jag klarade 5 km på under 40 minuter, vilket var mitt mål!


Jag är nöjd! Nu är det bara att fortsätta träna till Lidingö tjejlopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar