2019-09-21

Experiment med maten och så lite bonus!

På tisdag har mina tre veckor med mos-mat gått, sen får jag äta det mesta, om magen klarar det. Det är bara att testa och se. Eftersom jag börjar jobba nästa vecka tjuvstartade jag redan igår med lite nya saker. Först ut var mjukt bröd. Grovt, utan frön och så rostade jag det, allt enligt de instruktioner jag fått. Sååå gott!  Efter en timme och en kvart fick jag ont i magen, blev yr och illamående. Jag hoppas att det beror på att jag åt för snabbt, det var svårt att äta i en halvtimme utan gick på 20 minuter. Jag får pröva igen och äta ännu saktare. Ost prövade jag dagen innan, 17% Morfars brännvinsost. Den är god!



På eftermiddagen dök Penny och Roxanna upp hemma hos oss. De ville titta på film och det slutade med att även Oskar, Håkan och jag satt och tittade på Babybossen!



Jag har tänkt se den tidigare, men det har inte blivit av. Den var rolig!



Jag experimenterade lite med kvällsmaten också, kyckling och ris med currysås. Det klarade magen utan problem!



Tjejerna höll mig sällskap när jag åt, de åt lite fortare än jag. 



Sedan tittade de på kort när morfar var liten!



Jag tittade på Dobidoo och Skavlan när tjejerna somnat. 

1 kommentar:

  1. Vitt bröd vet jag att många opererade har problem med, och får 'dumping' precis som du fick. Du har en intressant tid framför dig:)

    SvaraRadera