2019-09-04

Mosad mat

Igår fick jag börja äta mosad mat, eller mat som går att mosa lätt, eller hur jag ska säga. Inte bara flytande mat, alltså. Knäckebröd räknas dit, konstigt, men sant! Det måste tuggas noga dock, magsäcken kan inte knåda sönder maten längre. Så knäckebröd med mjukost får jag äta till frukost eller mellanmål nu!



Till lunch blev det köttbullar med potatismos och skalade, finhackade tomater! Det smakade riktigt gott!



Mamma kom och eftermiddagsfikade. Lisa blev glad att någon pysslade med henne. Mamma blev alldeles full med katthår. 



Till kvällsmat blev det äggröra och broccoli. Ingen höjdare. Det är så mycket av det jag får äta just nu som jag inte är så förtjust i. Blodpudding, kokt fisk, kokta grönsaker, fiskbullar mm. 



Kvällsmålet blev keso med banan. Helt ok! 



Två mellanmål med smoothie tog jag inte bild på, men jag äter sex mål varje dag. 6 mål x 30 min innebär 3 timmars ätande per dag. Hur ska jag hinna jobba sen?

1 kommentar:

  1. Jag känner igen din kommentar om att det tar myyycket tid att äta; den har jag hört förut:))) Vad jag har förstått så kommer du antagligen känna vad magen mår bra av allteftersom och så kommer du tycka att just det är extra gott. Kyckling och fisk har fungerat extra bra för mina nära och kära, men det är ju individuellt vad som kommer att fungera bra för just din mage. Kämpa på <3

    SvaraRadera