Håkan tog en promenad på söndagsmorgonen, Maria och jag la klart pusslet.
Livet enligt Johanna
Om vardag, föräldraskap och familjeliv!
2026-06-22
Hemfärd
2026-06-21
Lugn midsommardag
Vi tog det lugnt på förmiddagen.
Pusslade
Vi åt kvällsmat. Håkans hemgjorda potatissallad!
2026-06-20
Midsommarafton i Sälen
Vi började dagen med frukost och förmiddagsfika.
När Maria skulle göra tårtan upptäckte hon att grädden vi köpt var sur. Vi letade öppna affärer och fick åka ner till Sälen-byn.
Kvällsmat som följdes av film. The usual suspects. Och vi började också titta på Lucky number Slevin.
2026-06-19
Mot Sälen igen!
På förmiddagen handlade vi och packade. Vid tvåtiden hämtade Håkan och jag Maria och åkte mot Sälen igen!
Vi köpte kaffe i Filipstad och i Vansbro köpte vi med fika.
Nyhem!
I onsdags var det äntligen dags för en dag på Nyhem igen! Även om vi helst skulle vilja stanna längre så är en dag bättre än inget.
På morgonen hämtade Oskar, Liv och jag upp Maria och åkte mot Nyhem. På parkeringen mötte vi Lovisa med familj. Vi tog det obligatoriska kortet under skylten.
Efter en stund kom Martina och barnen och fikade de också.
Sen gick vi till Nyhemshallen för en gemensam start för alla åldrar innan det blev olika möten för olika åldrar, som vanligt.
Arne och Tage gick till knattetältet, Vera till 8-11 och Maria, Oskar, Liv, Martina och jag hamnade hos Frasse, i alla fall ett tag. Vi var bara lite för gamla…! Vi hamnade i secondhand-tältet istället.
Vi såg till att Lovisa och Alfred blev incheckade i sitt logement… och fick nyckelkortet… och nyckeln-ja, det blev några vändor innan allt blev rätt.
Arne körde lastbil och glömde bort att vara blyg för mig. Vi lastade pinnar och kottar och sen ramlade allt ner från bänken.
Så småningom blev det dags för kvällsmat. Några åt hamburgare, några tacos och pizza. Vi hamnade på lite olika ställen när vi åt.
Vi slöade, barnen var till kulbacken eller lekparken.
Sen var det dags för pyssel. Jag slöade en stund istället.
Göran och Stina hittade oss på filten, så vi hann prata lite med varandra i år också!
Etiketter:
Nyhem,
Oskar 18 år,
Semester,
Sorores,
Syskonbarnbarn
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


































































