2019-09-16

Och så blev det söndag!

Den här veckan har mina blogginlägg verkligen haft fantasifulla namn. Men jag har koll på veckodagarna i alla fall!

Oskar började dagen med att göra scones. Han tyckte de blev mycket goda!



På förmiddagen åkte jag med syrran och mamma till vårt sommarparadis för att dricka kaffe med brorsan. Min andra bror och hans fru kom också upp och fikade, så alla syskon + mamma träffades. Det händer inte varje dag!
Det är så vackert där, skönt att få komma ut i naturen!



Först plockade vi undan utemöbler mm uppe hos syrran. 



Sen hälsade vi på ett par tyskar som varit här och fiskat men som var på väg hem. Så blev det fika och en trevlig pratstund. Vi avslutade med att plocka lite plommon. 



Hem och äta lunch, svärmor var på besök! Därefter skjutsa Elvira till ridningen. Blev kvar och pratade en stund med Ingmarie och tittade på Elvira och Aska. 



På vägen hem fick vi stanna och vänta på att korna skulle passera. De hade inte bråttom!



Syrran kom och fikade och vi gick en sväng och tittade på träd bland annat. 
Sedan var det strax dags för kvällsmat. 

Kvällen avslutades sedan med bio med syrran. Vi såg 438 dagar, om journalisterna Schibbye och Persson som hamnade i etiopiskt fängelse. Bra men otäck. Fick veta efteråt av en kvinna jag är bekant med att en tjej som var där och tittade på filmen hade en bror som suttit i samma fängelse. Då kröp det ännu lite närmare. 



Hur gick dagen ur GBP-perspektiv? Helgerna är alltid svårare eftersom jag sover längre och därmed måste äta tätare. När vi skulle till sommarstället fick jag i all hast slänga med mig knäckebröd och mjukost till mellanmål. Jag hann inte få i mig vatten efter ordning under förmiddagen. Medicinerna jag brukar ta på förmiddagen fick jag ta på kvällen. Till bion fick jag ta med vatten och smoothie (tur det finns färdiga sådana). Det gick, men livet är lite krångligare än innan operationen. Det är också väldigt svårt att äta sakta mär man har fullt upp. Hur ska det gå när jag börjar jobba???

I övrigt var det en solig och social dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar