2019-09-03

En vecka

Måndag igår, och redan en vecka sedan operationen. Tiden går så fort. Jag vägde mig på morgonen och hade gått ner ca 12 kg totalt sen jag startade med shakes i slutet av juli. Det syns, framför allt i ansiktet, får jag höra. 
Jag tänkte vara modig och gå en lite längre promenad igår. Det är lite läskigt att gå runt ensam, för kroppen är så orkeslös att jag inte alls vet vad den klarar av. Jag gick i alla fall till det här trädet och tillbaka, en promenad på ca 700 meter enligt stegräknaren i mobilen. Det gick bra, även om jag kände mig lite skakig när jag kom tillbaka. Fånigt, känns det som, att inte kunna gå längre. 



Jag gick lite hemma i trädgården också senare under dagen. Sammanlagt kom jag upp i över 2000 steg gör första gången sen operationen, det var mitt mål. 

Jag plockade också i och ur diskmaskinen, det har gjort ont i magen när jag har böjt mig förut men igår kändes det lite bättre!

Elvira och jag pluggade SO inför ett prov på torsdag. Tyvärr insåg jag försent att det var dubbelt så mycket så mycket som jag trodde. Vi får plugga mer på onsdag, imorgon ska vi plugga NO. 

Igår var sista dagen med flytande kost, idag får jag börja äta mosad mat!

1 kommentar: