2019-09-20

Böcker i augusti

?/7 Socker, salt och nya chanser av Claire Sandy
2/8 Isfiskaren av Anna Ihrén
6/8 Andras vänner av Liane Moriarty
?/8 När vi möttes av Anna Todd
16/8 Mörkret av Ragnar Jonasson
18/8 Ett oväntat besök av Åsa Hellberg
26/8 När vi tvekade av Anna Todd
28/8 Mannen från S:t Petersburg av Ken Follett
30/8 Papperspengar av Ken Follett

9 böcker i augusti. Socker, salt och nya chanser är ännu en feel good- bok där kvinnan det handlar om lär sig baka och lär känna nya vänner. Hon har dock inte mist sin man och flyttat, som annars är standard. En charmig bok. 
Anna Todd fick jag låna av en granne. De handlar om en tjej som börjar college och träffar en kille som behandlar henne som skit. Klassisk tjej-träffar-kille-och-tror-att-hon-kan-förändra-honom. Och så massa sexscener. Inte så realistisk, språket var rätt torftigt (särskilt dialogerna), men jag var tvungen att veta hur det gick så jag har läst alla fyra böckerna. 
Ken Folletts böcker brukar vara väldigt bra, de här är rätt gamla och inte hans bästa. 
Orkar inte skriva om alla böckerna!

2 kommentarer:

  1. Wow, en bra lista! Har dock inte läst en enda av de böckerna... Socker, salt... har jag kollat lite på. Har dock en rejäl hög med olästa böcker hemma som jag vill ta mig igenom innan jag köper nytt. Både lyssnar och läser parallellt så jag har alltid två böcker på gång samtidigt. Just nu är jag på upplösningen på ljudboken så det är snart dags att hitta en ny där. Brukar du lyssna på böcker också?

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har svårt att hitta tillfällen att lyssna på ljudböcker. Ibland önskar jag nästan att jag pendlade till jobbet så jag hade möjlighet till det. Jag lyssnade på en bok på semestern!

      Radera