2015-07-02

Bebis, bad, backar mm

Först en liten nyhet - jag har blivit gammelfaster igen! För nionde gången! En liten pojke, pojke nummer tre i min brorsdotters familj. Välkommen till världen, lilla vän! (Jag har lånat bilden från Facebook, ni får säga till, Viktoria och Niklas, om det inte är ok.)


Igår var det varmt. Vi var hemma och solade och satt i skuggan. Oskar ville naturligtvis bada, men han får ju inte blöta foten. Det löste vi med att han fick ligga på badringen med en plastpåse runt foten. Först låg han rätt still, men så småningom hade han mer eller mindre lyckats blöta ner hela sig utom foten.


Vi doppade honom också, jag höll foten torr och Håkan doppade ner honom (på Oskars begäran, bäst att tillägga!).


Han var nöjd och klagade inte på att han inte fick bada som vanligt. Jag tror nästan att jag tycker mer synd om honom än vad han gör själv!


Utsikt från min plats i skuggan!


Just det, jag spontaninhandlade en till solstol. Mathilda och jag har försökt samsas om min stol, men det blev så jobbigt så jag köpte en till. Den var ännu bättre och jag har också köpt en handduk som är till för att hänga över den, så jag satt så skönt!


På kvällen blev det lite cykeltrim igen. Jag cyklade längre än jag tänkt, 16,68 km blev det visst! Och två kontroller!


När jag skulle till den här cyklade jag i en lååång nedförsbacke och kunde inte njuta av det eftersom jag visste att jag skulle uppför igen sen. Men det gick riktigt bra att cykla uppför, det märks att jag har bättre kondition och mer benmuskler än nånsin tidigare (även om jag är långt ifrån vältränad).


På kvällen lyckades jag göra en inbakad fläta på Elvira. Det var längesedan jag försökte och då gick det sådär, men igår gick det bra. Hon var så nöjd att hon masserade mig som tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar