2015-07-27

Tänder, kompisar, skogens skatter och lite draghjälp!

I morse ringde jag tandläkaren, tänkte det var bäst att de kollade Oskars tänder efter vurpan, även om han inte har ont. Vi fick en återbudstid direkt och fick åka till folktandvården några mil bort. Sen väntade vi. En kvart efter utsatt tid kom de och sa att de inte hade tid, kunde vi komma tillbaka i eftermiddag? Suck! Jag förklarade hur långt vi hade åkt och en stund senare ordnade de så vi fick träffa tandläkare. Det såg bra ut!



När vi kom hem kom Pelle och lekte. De badade i det femtongradiga vattnet...


Håkan tog en promenad i skogen och kom hem med kantareller!


Och hjortron!


Elvira fick besök av sin kompis Gill. De åkte sparkcykel och gick till Dollarstore. 

Det mulnade på och började regna lite, men lite senare på kvällen klarnade det upp och Oskar kunde cykla med mig när jag sprang. 


Det var bra med lite draghjälp, jag sprang det snabbaste jag gjort! Inte snabbt om man jämför med någon annan, men bra för att vara jag!


1 kommentar:

  1. Åååhh, vad gott med kantareller och hjortron(sylt)! Nu blir jag riktigt avundsjuk!!

    SvaraRadera