2015-07-17

Torsdag, tror jag

Fler än jag som blir lite veckovilla så här på sommaren? Vi glömde ju bort lördagsgodiset i lördags och jag är inte helt säker på vilken dag det är nu...

Igår var det i alla fall varmt och soligt här hemma. Barnen ville åka till sjön, så det gjorde vi. 


Där var det dock väldigt blåsigt och molnen hopade sig efter ett tag. Så det blev tidigt fika och hemfärd. 


Men barnen badade förstås först!


När vi kom hem kom Marcus och lekte. Här dirigerar Elvira pojkarna när de spelar piano på mobilerna. Hemma var det varmt och skönt, eftermiddagen spenderades med en bra bok i solstolen!


Jag sprang intervaller, det gick väl ok. Jag tycker det går lite trögt, det gick bättre i våras, eller det kändes i alla fall bättre. Jag tycker inte det är lika roligt längre, får tvinga mig ut varje gång. Egentligen vill jag hellre cykla eller promenera. Men nu har jag ju bestämt att jag ska springa. Det är ju bara drygt två månader till Lidingö tjejlopp, då ska jag kunna springa 10 km i en massa uppförsbackar. Ett jobbigt lopp, säger Emma, som har sprungit det. Så det är bäst jag tränar!

Till kvällen grillade vi. Som tillbehör hade vi dels crushed potatoes och Mallorca-potatis, de skrynkliga med mycket salt i mitten. Jättegott, särskilt med den röda såsen till. Oskar fick äntligen sin hummus, det är så gott tycker han och jag!

 
Vi tittade på Ernst och det sista avsnittet av 1864, en mycket bra dansk serie tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar