2009-03-21

PL 400

PL 400 är ett fantastiskt lim. Det fäster på de flesta material, även kalla, fuktiga och oljiga. Man kan använda det till allt möjligt. Idag har jag använt det till att laga min mobil med. En liten flärp på sidan lossnade nämligen, och innanför den fanns en annan, mindre flärp som kanske - jag har dock ingen aning - har någon viktig funktion, typ antennförstärkning. Kunde inte bara låta den vara, men har ingen lust att krångla med att reklammera den, så vad gör man? Jo, man lagar den med PL 400! Nu är den som ny!


Denna flärp, fast på andra sidan.

Jag har använt detta superlim förr, bland annat har jag och syrran satt fast kakel med hjälp av det. Skor har jag, med flera, också försökt laga med PL 400, men det har däremot gått sådär. Även solen har sina fläckar! Men till det mesta som behöver fixas och lagas rekommenderar jag PL 400 ;-)

Igår skrev jag en lista på saker jag borde göra idag, så nu undrar ni säkert vad som blivit gjort av allt på listan. Svanarna i Tysslingen fick definitivt klara sig utan oss, jag värdesätter sömn mer - men nån gång skulle det vara kul att åka dit. Jag och Elvira har städat hennes rum, det hör inte till det roligaste någon av oss vet, men nu är det gjort för denna gång. Jag fattar inte hur det kan bli en sån röra! Jo, förresten, det gör jag nog, tror hon har ärvt den talangen av sin mor...

Därefter följde jag med syrran till Askersund och tittade runt i en inredningsaffär, Stockshammar köksdesign & inredning. Det var roligt, men mycket i affären var lite för gulligt för min smak. Vi gjorde också ett stopp vid Kalles trädgård.

När jag kom hem gjorde jag kalopspuré åt Oskar. Det blir väldigt mycket billigare att göra egen barnmat, och sen vet man ju vad som är i den, inte bara risstärkelse och vatten. Vi använder burkmat också, dels är det smidigt och dels får han ännu mer variation på det viset, så jag är ingen burkmats-motståndare. Men när jag tittar in i frysen och ser all mat jag gjort så känner jag mig duktig! Det tillfredställer mina hamstrings-gener också.





Jag fick lite gjort idag i alla fall. Ikväll ska vi grilla, det är så mysigt och det luktar så gott. Imorgon ska Elvira och jag iväg till Söndax, och sen ska barnens farmor komma och fika!

Dagens citat:
Grilla är ju mer än just maten man grillar. Det är viktigt att grilla ofta eftersom även grannarna får ta del av de goda dofterna.
Denx

1 kommentar:

  1. Grilla :D <3 Hälsa Oskar och Elvira. och Håkan mm =)

    SvaraRadera