2015-07-19

Ny kyl, kojor, gäster, motion mm

Lördagen började jag med en joggingtur så fort jag vaknade. 7,2 km och det kändes rätt ok, att jag kom framåt och inte bara tog myrsteg. Tiden blev bättre än sist jag sprang så långt, det är ju positivt!


När jag kom hem fick jag inte vila utan bära kylskåp. Håkan upptäckte nämligen att vårt gamla skrälle hade lagt av. Vi köpte både kyl och frys i höstas när frysen gick sönder, för att få matchande. Kylen hade vi tänkt sätta in när vi renoverade köket. Det har inte blivit av än, men nu fick vi ställa in det ändå. Där köksbordet brukar stå. Så nu är det lite trångt...


Kylskåpet skulle stå 4 timmar innan vi satte igång det, så maten fick ligga i kylväskor med kylklampar ett tag. 

Vi testade att köpa lördagsgodis på Dollarstore, man får fylla en burk för 20 kr. Rätt smidigt system, förutsatt att man inte vara vill ha bara tio godisbitar eller så. 


Jag bakade paj på egna rabarber, det var tredje gången jag skördade och gjorde paj. Så kul att äntligen ha rabarber som växer!

När kylen blivit kall flyttade vi in sakerna. Det lyser så fint därinne och det finns så många bra hyllor!


Barnen har byggt kojor i våra buskar. 


Det ser rätt mysigt ut!


Mamma och svärmor kom och åt kvällsmat med oss. Caesarsallad och till efterrätt rabarber/jordgubbspaj. Gott!


När de åkt hem tog barnen och jag en skogspromenad och hittade ett par kontroller. Jag har nämligen naturpasset både för cykling och gång. Barnen är rätt duktiga på att använda kartan och vi hittade till två kontroller. Även om de ser lite vilse ut här. 


Dags att stämpla!


De springer vidare!


Efter två kontroller tröttnade de, så då gick vi hem. Vi får väl se om jag får med mig dem ut nån mer gång!

Sen tog vi kväll och hamnade framför TVn tills det var dags för sängen. Klockan var tio när jag tvingade dem i däng, de har vänt lite på dygnet. Fler barn som gjort så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar