2015-07-29

Vandring, sjukgymnast och norsk mat

Igår förmiddag gick jag en promenad med mina nya vandringskängor. Det är ju bra att gå in dem och se så man inte får skoskav. Det gick bra, men det ramlade in en massa smågrus i hälen. Vad gör man åt det?


En promenad i småregn var faktiskt riktigt skönt. Det är inte lika vackert som att vandra i fjällen, men vi har vacker natur här också. 


På eftermiddagen var Elvira och jag till sjukgymnasten. Hon har nämligen klagat över ont i svanskotan ett bra tag så vi ska kolla upp vad det beror på. Sjukgymnasten mätte och klämde och frågade var det gjorde ont. Hon ska höra av sig när hon pratat med kollegorna.  Här sitter vi i väntrummet. 


Det var ju svansen på Skansen igår. Vi hade lottat fram Norden och ville inte ha något typiskt svenskt eller t ex danska smörrebröd, eftersom vi äter det ibland ändå. Det blev norskt, rökt lax med Sandefjordssås. Potatis och sallad äter de nog också i Norge ibland. 


Nästa vecka blir det sydamerikanskt! 
Vi missade ju Morden i Midsomer förra veckan, så vi såg det igår istället, på svtplay. Mathilda kom hit, men gick och la sig tidigt eftersom hon skulle öppna imorgon på förskolan för hon arbetar. 

Jag har nu nyss kommit hem efter joggning i regn, ska ställa mig i duschen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar