2015-07-31

Blåbär, vänner och rekognosering!

Igår förmiddag gick jag ut i morgonrock och plockade blåbär på tomten. Inte så mycket, bara lagom till en paj.


Oskar plockade vinbär och gjorde vinbärskaka. 


Och så här blev den smarriga blåbärspajen!


På eftermiddagen kom Marcus och hans mamma och fikade. Vi satt i solen, som plötsligt dök upp, och hade det skönt. Barnen badade i poolen, för ett ögonblick var det en skön och härlig sommardag. Rätt vad det var dök mörka moln upp på himlen, följt av åska och regn. Ordningen återställd. 
Marcus blev kvar en stund och lekte!

På kvällen blev det fint igen och jag gick ut och plockade blåbär en stund. Två liter blev det, jag har nyss rensat och frusit in dem. 


Blå himmel! Jag gick till grannarna längre ner på gatan och skrev ihop inbjudan till vår årliga gatufest. Och pratade bort en stund!


Senare på kvällen åkte vi ut för stt rekognosera för en ny cache. 


På andra sidan järnvägen var vi kvällen innan och rekognoserade. 


Då tog jag det här kortet, hade varit ännu roligare att stå mellan spåren men det tordes jag inte. X2000 kör snabbt. När jag var barn däremot, då gick vi över spåren ibland...


Cachen blir nog klar vilken dag som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar