2015-07-16

Geocaching och teater

När jag fyllde år fick jag en teaterutflykt av min man. Eftersom han ordnat barnvakt hela dagen så gjorde vi det till en caching-utflykt. Vi stannade bland annat i den vackra gamla kurortsparken i Hjo, med en massa vackra broar!


Lunchpausen tog vi vid rastplatsen Väst-Göte. Lunch hade vi med oss, pastasallad med pesto. Mycket gott!


Vi stannade en stund i Gränna och cachade och köpte polkagrisar. Vi åkte den vackra turistvägen därifrån. Med utsikt över Vättern tog vi kaffepaus. Det hade dock varit gott med något fikabröd. Sånt planerar tyvärr inte min man in!


Vacker vallmo innan Omberg!


I Vadstena åt vi mat, lite tidigt, men vi ville ju hinna äta i god tid innan teatern. 


Såhär serverade de pommes och vitlöksbröd, lite häftigt!


Jag åt pasta med fläskfilé och ädelost. Håkan hade kunnat göra det mycket godare. Vitlöksbrödet var inte nån höjdare, man tycker ju att det skulle smaka vitlök...


Vi strosade runt i Vadstena, jag åt en glass till efterrätt. 


Det var nostalgiafton med massa gamla bilar. Vi träffade bland annat på några grannar som var där för att titta på bilar. Själva gick vi vidare mot teatern. 


Det var fjärde gången vi tittade på en av Shakespear på Gräsgårdens uppsättningar. Denna sommar spelar de En midsommarnattsdröm, min favorit! Det var en bra föreställning. Man fick inte ta kort, så det här kortet är från innan föreställningen började. De spelar utomhus. När vi gick dit sken solen från en klarblå himmel, men vi tog ändå med oss regnkläder. Som tur var. Många andra gjorde inte det, så de fick bryta föreställningen och börja sälja regnponchos. 


Jag fick hejda mig för att inte låta mamman i mig börja hjälpa pensionärerna att få på sig ponchosarna. Vilken tid det tog. Mannen bakom oss kommenterade glatt att rubrikerna nog skulle bli Fem personer dog av kvävning, sånt tid tog det! 

Efter pausen fick skådespelarna torka golv och stolar, inte så glamoröst att vara skådis tydligen. 


En bra föreställning, duktiga skådisar men Puck var helt klart bäst, en Game of Thrones-referens som roade oss mycket (men bör ha gått över huvudet på den stora del av publiken som var lite äldre) och en härlig spelmiljö.  

Nöjda åkte vi hemåt, här åker vi över Hammarbron. 10 cacher blev det visst också!

1 kommentar: