2015-07-26

Vad gjorde vi igår egentligen?

Ja, det började jag fundera på när jag skulle ta och skriva det här inlägget. Jag hittade nämligen bara ett kort, på pannacottan vi åt igår kväll, eftersom det är Mathildas sista helg här innan hon börjar jobba.


Fler kort hade jag inte, så jag fick inga ledtrådar där. Men jag vet att jag handlade ingredienser till pannacottan. Då köpte Elvira lördagsgodis, men Oskar var hos Marcus och lekte. När vi lämnade Oskar passade vi på att åka och kolla till en av våra cacher som flera inte hade hittat, men den låg där den skulle. 

Vad gjorde vi mer då? Vi tittade på en Johan Falk- film när vi åt pannacottan, det vet jag. Jag läste en riktigt spännande bok tidigare på dan. Men vi gjorde nog inte så mycket mer. 

Ibland kan jag bli stressad av sådana dagar, när man aldrig riktigt kommer igång och inte gör något. Samtidigt behöver man sådana dagar också. Men det är roligare om det åtminstone är varmt dessa dagar. Vilken skillnad det hade varit om jag suttit i solen och läst och barnen hade badat i poolen. Nu var det 12 grader och jag frös till och med inomhus...

Jag hoppas vi får några varma och soliga dagar innan det är dags att börja jobba. Väderprognosen ser dock inte lovande ut. 

1 kommentar:

  1. Det här trista vädret har verkligen gjort att min jullängtan har vaknat...!

    SvaraRadera