2015-06-30

Motion och mat

Jag kom ut på min joggingtur i morse, trots att jag inte kände mig så inspirerad. 3,5 km blev det. Sedan gav vi oss ut och tog en cache, en multicache där man får gå till olika platser och klura ut ledtrådar för att få koordinater till platsen där cachen är gömd. Lite klurigt, men det gick bra!


I trädgården blommar pionen, så vackert!


Jag har skaffat kartor till vår lokala trimorientering, en för gång och en för cykel. Jag tog en cykeltur ikväll och hittade en av kontrollerna. Man ska anteckna bokstaven som står på varje, men den har jag gömt. 


Jag cyklade över en gammal bro, det var så vackert där!


Dagens "svansen på Skansen-mat" blev Marockansk färsgryta med saffranscouscous blandat med rostade grönsaker, citronmarinerade morötter samt gurk- och yoghurtsallad med persilja och lök. Mycket gott!


Det var Elviras tur att dra lott om nästa veckas mat. Det blev Asien!


Nu har vi tittat på Morden i Midsomer och det börjar väl bli läggdags. I alla fall för Håkan och Elvira, Oskar sover redan och jag och Mathilda kanske är vakna ett tag till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar