2015-07-17

Idag är det visst fredag!

Förmiddagen ägnade barnen åt att städa sina rum. Och jag fick naturligtvis äran att hjälpa dem. Elvira ville rensa bort en massa gamla saker hon inte längre använder, så det blev ett stort projekt som inte riktigt  är klart än.
På eftermiddagen åkte mamma, barnen och jag till sommarstugan och badade. Mamma och jag röjde lite också, hon i den lilla stugan där vi har flytvästar, badleksaker mm och jag försökte få stranden ren från kanadagåsskit. Jag gillar inte kanadagäss!
Det var varmt och skönt i luften, men kallt i vattnet. Det var frånlandsvind. Barnen och jag badade ändå. Fikade gjorde vi också förstås!


Fina Elvira på bryggan!


Min bror är inte hemma, så vi tog rätt på hans jordgubbar. Oskar kröp in under nätet. Tyvärr brände han sig lite på nässlor. En hel massa jordgubbar plockade vi i alla fall, säkert ett par liter.


Vi kollade också så fåren mådde bra, vilket de verkade göra. De kom fram och ville bli klappade.


Sen blev det en eftermiddag hemma. Håkan badade i poolen med sina glasögon på, så Elvira fick fiska upp dem åt honom efteråt när han kom på att han inte hittade dem.


Jag njöt av bär och en bra bok i solstolen. Underbart med sommar!

 
Till kvällsmat blev det smörrebröd. Gott, mättande och vackert. En med rostbiff, en med fiskpinnar och en med räkor!

 
Sen ville barnen se på Sällskapsresan innan de gick och la sig. Och nu ska nog jag också ta och lägga mig! God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar