2015-06-19

Nyhem 1989 - 2004

Ni vet den där tiden när man hade en filmrulle i kameran? Med 24 bilder, eller 36 när man hade råd, som helst skulle räcka större delen av sommaren? Sen bytte man rulle mot slutet av sommaren, tog några foton till jul, sportlov, påsk osv och nästa sommar kanske det var dags att framkalla bilderna och se om de blivit bra. Man tog inte kort i onödan då. Därför har jag inte kort från alla år jag varit på Nyhem. Från 2005 och framåt har jag haft digitalkamera, så därifrån och framåt har jag bilder, dessa har jag redan visat en del av på bloggen. Om du tittar till höger så ser du etiketten Nyhem, där kan du hitta inlägg från åren 2005 - 2015.

1989 har jag inga kort från. Vi var ett gäng ungdomar från kyrkan som åkte dit, åt hamburgare och gick på nattmöte. Det är väl ungefär vad jag kommer ihåg.

1990 tältade jag och några kompisar på Nyhem hela veckan. En av tjejerna blev sjuk. Våra pengar tog slut och vi var väldigt hungriga när pappa kom och hämtade oss (och bjöd på mat)! Det var en väldigt varm vecka, vi gick till campingen i närheten och badade en dag. Vi gick också in till Mullsjö och handlade en dag, ingen av oss hade bil.
Städa var visst inte vad vi gjorde mest!


1991 var vi på Nyhem på ungdomshelgen, vi lånade vår pastors husvagn en natt. Smörgås och Cocacola var visst en bra frukost!


1992 har jag inga bilder från, men det kan ha varit då vi var några som sov i ett militärtält.

1993 tror jag vi hade lånat en husvagn av någon. Så här såg Nya Musik ut på den tiden.


1994 tror jag det var som jag dels var där med kompisar på ungdomshelgen och dels åkte dit med syrran och Martina och Johan. Då tältade vi och det var frost ute. Vi fröööös den natten, syrran och jag. Barnen hade de varmaste filtarna förstås, och klarade sig bra.

1995 - 1997 har jag inga bilder från. Lånade husvagnar, lite olika kompisar, nattmöten, hamburgare, bad mm.

1998 lånade vi brorsans skåpbils-husbil, jag och de här tre tjejerna. Vill minnas att vädret var rätt dåligt, men vi hade roligt ändå!


1999 var jag där på ungdomshelgen med några kompisar. (Bild uppe till vänster) Sedan åkte syrran och jag och min före detta svägerska Maggan dit med en massa barn. Vi fikade vid samma rastplats som vi gjorde i år! (u.t.h). Vi  gick på barnmöten med Lovisa (på den tiden satt barnen på bänkar) (n.t.v) och fikade i backen under tallarna (n.t.h). Varmt vill jag minnas att det var, Lovisa hämtade vatten i en kran och hällde över sig!


2000 Mamma och pappa var med över en dag, sedan var det jag och syrran, hennes barn och deras kompisar. Husvagnsliv och barnmöten! Kenneth körde hem oss.


2001 Frida och jag var på ungdomshelg och bodde i logement. Sedan åkte jag ner i veckan med syrran och barnen. Kvällsfika i förtältet - såå mysigt!


Härlig badbild!


Nyhem 2002 tittade vi på fotbolls-VM under ungdomshelgen. Sverige förlorade denna match (u.t.v). Frida och jag planerade vår tågluff som vi åkte på strax efter (u.t.h). Sedan åkte jag dit i veckan med syrran, Lovisa mfl. Mamma och pappa hälsade på!


Lovisa i kulbacken, en Nyhemsklassiker!


2003 Håkan och jag var tillsammans, men han var inte med och jag längtade hem. Tillbringade en del tid i telefon med honom och när vi skulle hem kom han och hämtade mig!

 
2004 var jag nygift och gravid. Jag minns att det var svårt att sova på den smalaste sängen. Jag verkar dock inte ha några bilder från det Nyhemsbesöket.
 
27 år på Nyhemsveckan, vad mycket det låter! Jag som inte är så mycket mer än 27 år! Jag hoppas på många, många Nyhemsbesök framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar