2015-06-06

Konsert till minne av Ted Gärdestad

Ikväll har jag varit på en konsert till minne av Ted Gärdestad, jag fick det i present av Marcus mamma Ing-Marie.
Det blev en mycket trevlig kväll, Ted har gjort många fina sånger och de framfördes mycket bra av Erik Linder och Magdalena Eriksson band. Sången varvades med filmade inslag med Kenneth Gärdestad, där han berättade om deras musikskapande och om broderns liv och död. 
Jag gillade hur de använde bilder och ljussättning. Det här skulle kunna vara när de sjöng Come give me love. 


Himlen är oskyldigt blå. 


Äntligen på väg. 


Jag vill ha en egen måne (instrumentalt)


Kenneth berättar. 


Extranumret, Jag vill ha en egen måne. 


Duktiga musiker och sångare!

Tack Ing-Marie, det var jätteroligt att få följa med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar