2015-06-05

Rabarberpaj och paketinslagning!

Idag hade Oskar med sig kompisen Emrick hem från skolan. När de hade lekt en stund kom de och frågade om de kunde få fika. Jag sa att de fick vänta en stund, och så snodde jag ihop en rabarberpaj, på mina egna rabarber!!! Härligt att de växt så mycket i år att de räcker till en paj i alla fall. Här sitter en nöjd Oskar med kompisen bredvid sig och mumsar paj. Härligt med en solig dag och att kunna sitta ute!


Elvira fikade också!


Mathilda kom hem och hade jordgubbar med sig! Barnen hjälpte henne raskt att göra slut på en liter!


Sedan åkte jag med Ing-Marie och visade hagarna vid vårt sommarställe, där de ska ha sina får i sommar. När jag kom hem åkte jag och handlade, sedan åt vi kvällsmat, pastasallad med pesto, salami och Serranoskinka mm.

När Håkan och Oskar lagt sig slog Mathilda, Elvira och jag in paket. Det var inte så lätt alla gånger, Elvira höll på att ge upp!


Vi slogs om saxen och tejpen och Mathilda fick hjälp av Elvira att krulla snören. Det är tydligen svårt när man är vänsterhänt.

 
Nu sitter jag och tittar på Victor/Victoria och funderar på att gå och lägga mig. Måste ordna fika, godispåsar och aktiviteter till ett barnkalas i morgon. Varför känns det som om tiden inte räcker till?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar