2015-06-29

Presenter och saft!

När jag fyllde år önskade jag mig pengar för att kunna genomföra tjejklassikern. En av de saker jag behövde var en ny cykel. Igår åkte Mathilda och jag för att inhandla en sådan och för att köpa skor åt Mathilda. Vi krånglade en hel del innan vi fick med oss cykeln hem. Mätte lådor, mätte bagageutrymmet, köpte ett cykelställ mm. Men till slut fick vi med oss den! En riktig tantcykel blev det, jag hoppas den ska gå bra att cykla med. Tack för cykeln, ni som bidrog till den!

När sen Mathilda skulle in och köpa skor insåg vi att jag fick stanna utanför och vakta cykeln, och tvärtom när jag köpte böcker. 

När vi kom hem tog Elvira och jag en liten cykeltur! Det råkade bli en glass också...


Böcker ja, jag passade på att handla upp mina presentkort jag fick när jag fyllde. Tre böcker blev det, de ser jag fram emot att läsa! Tack så mycket, ni som gav mig presentkort!!!


Flädern har äntligen börjat blomma, så igår plockade jag fläderblomsklasar. Ingalill kom och åt kantarellmackor med oss och pratade en stund. Sedan gjorde jag i ordning saften som nu ska stå och dra i fyra dagar. Den brukar bli väldigt god!


Ny håller jag på och överlägger med mig själv om jag ska ut och motionera trots träningsvärken från i söndags. Jag vill inte. Men jag borde. 

1 kommentar:

  1. Vad gott med flädersaft! Tyvärr vet jag inte riktigt hur flädern ser ut (speciellt i jämförelse med den där giftiga varianten) så jag har aldrig kunnat pröva att göra saft på fläder... Får hålla mig till jordgubbs-, apelsin-, och äppelsaft...

    SvaraRadera