2015-06-13

En riktig sommardag!

Igår var verkligen en somrig dag! Jag knallade iväg till jobbet rätt tidigt. Håkan hade sovmorgon så han lämnade Oskar lite senare. Elvira var hemma och slappade!
På jobbet var det lugnt. Alla skol-lärare var komplediga, så det var bara fritidspersonal och en mindre grupp barn där. Jag grejade i mitt blivande klassrum, torkade ur skåp, sorterade saker, slängde skräp och strimlade papper. Jag fick sällskap ett tag av ett gäng barn som tittade på sommarlovsmorgon!
Så här soligt och fint var det när jag tog en kaffepaus. Lugnt och skönt!


Oskar byggde med plus plus på fritids!


På eftermiddagen smsade vi till min systerdotter Lovisa och bjöd hit henne på fika. Rätt vad det var dök hennes bror Johan upp och hack i häl på honom kom mamma. Jag fick springa och låna kaffe av grannarna! Trevligt med fika tillsammans! Johan åkte snart härifrån, han skulle med tåget till Göteborg och gå på Foo Fighters-konsert. Mamma diskade lite och Lovisa stannade kvar och umgicks med oss. 


Vi åkte och tog ett dopp, ja, barnen doppade sig inte bara, de badade! 


Vi fyllde ju på vatten i poolen och det kunde barnen naturligtvis inte motstå. De skulle bara gå i vattnet men "råkade" ramla. Med kläderna på...


Vi spelade badminton tillsammans. Det var roligare än det gick bra! Håkan var på fest med sina kollegor. 


När vi gick in spelade vi Yatsy. Det gick inte så bra för mig!


När Lovisa åkte hem deppade Elvira ihop en stund, det märks att barnen saknat sin kusin! Roligt att få tillbringa en solig sommardag med henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar