2015-06-23

GeKås, Ullared - minisemester dag 2

Vi sov gott i sköna sängar, det blev lite varmt bara. Och kallt med fönstret öppet. Men det gick bra! Det är lite mysigt med campingliv, att gå på toa och diska i servicehus osv. Inga köer, som tur var! Vi åt frukost utanför stugan, det var mysigt!


Barnen gick och valde vad de skulle köpa för sina pengar på söndagen och igår handlade de. Det var roligt, men att vänta på att Mathilda och jag skulle handla var inte roligt, tyckte de. Ullared i lego var däremot spännande. Helt underbart, tycker jag!


Naturligtvis tog vi kort med Morgan och Ola-Conny!


Efter att Oskar hade tappat bort mig två gånger (inget allvarligt) beslutade han sig för att aldrig mer åka till Ullared. Men att leka i deras lekrum var kul!


Köa till maten var inte kul. 


Jag tycker dock att matvagnarna är hemskt smidiga. Bra uppfinning!


Priserna är också bra. 129 kr för en vuxen och två barn, då lyxade vi till det med efterrätt också. Utan efterrätt (men med glass till barnen som de nu valde bort) hade det kostat 99 kr!


Det filmades en massa. Just på folk i största allmänhet, inte intervjuer. Tyvärr upptäckte vi det försent flera gånger. Men de filmar ju massor och bara lite kommer med, så förhoppningsvis kommer vi inte med på TV. 


Nöjda med våra inköp åkte vi hemåt.


Barnen med sina nyinköpta nackkuddar!


Vädret växlade mycket under hemresan också, fy vad jag ogillar att köra när det regnar väldigt mycket! Vi stannade en gång, glass- och kaffepaus, och köpte med oss kvällsmat hem från bästa pizza- och kebabstället!


En trevlig minisemester!

2 kommentarer:

  1. Åh vad kul det låter att åka till Ullared! Jag hoppas att jag har möjlighet till det någon gång..! (Bor för långt bort:()
    Vad jag skrattade åt bilden på barnen i matkön - så talande!!!

    SvaraRadera
  2. Roligt med Ullaredsutflykt! Visst är det mysigt med campingliv, men skönt att komma hem till bekvämligheten ��

    SvaraRadera