2015-06-25

Ösregn och klämda tuttar

Den rubriken lät ju inte alltför munter! Jag började gårdagen med en promenad på 7,6 km. De första 45 minuterna i solsken, nästföljande 30 i ösregn. Och då menar jag ösregn. Jag var blöt inpå trosorna, skorna kändes som tvättsvampar och det tjofsade för varje steg jag tog. Stigen framför mig blev en å. Jag ville ta fram mobilen och fota, men den fick vackert sitta kvar innanför byxlinningen innanför linnet innanför jackan. Trots det var den blöt när jag kom hem, jag kunde inte stänga av RunKeeper och trodde den blivit fuktskadad. Mathilda, som var lite torrare än jag, lyckades stänga av den och den verkar fungera som den ska nu. Själv stod jag i hallen och droppade, jag var verkligen genomblöt...
Kortet är från de första 45 minutrarna, man kan ana vad som komma skall!


Sedan var det dags för mammografi. Man erbjuds ju det från det år man fyller 40, så det var första gången för mig. Jag har hört mycket om hur ont det gör, men det var inte så farligt. Det kan dock variera från gång till gång, har jag hört. Nu ska man bara vänta på svar då. Det är ju jättebra att man erbjuds att göra denna undersökning, men det kan nog inte hjälpas att man blir lite nervös. 
När jag ändå var på sjukhuset passade jag på att titta in till min svåger och säga hej. Syrran var där och Lovisa kom dit också. 
Jag fick sällskap till stan av mina bonusdöttrar, som passade på att hämta Mathildas räkningar och shoppa lite. 


På kvällen kollade vi lite på en cachingrunda vi tänkt göra till helgen. De som är gula har tagit oss två promenader att ta, nu är tanken att vi ska resten under en (lång) promenad...


På tal om promenad så är det dags för mig att ge mig ut och springa nu!

1 kommentar:

  1. Jag måste erkänna att jag har skjutit upp min mammografi (fast jag kollar mig själv ibland) - främmande människor nära min kropp och sjukhusmiljön ger mig svår ångest...:((
    Svar på bullar: Jag använde Leilas bullrecept och fyllde bullarna med smör/socker och jordgubbsbitar samt hackad vit choklad:) De är väl inte direkt de nyttigaste bullarna, men ska man ändå äta dem vill man ju att de är goda, eller hur?!

    SvaraRadera