2015-06-18

Nyhem 2015

Saker och ting är inte som de brukar i år, men ett litet besök på Nyhem var det tvunget att bli ändå! Jag tog med mig min systerdotter Lovisa, Elvira, Oskar och Andjelin och Åkte dit. Groupien är tagen strax efter sju på morgonen, vi ser rätt pigga ut ändå tycker jag!


De senaste åren har vi åkte ner på kvällen och då har vi ätit hamburgare på vägen ner, men i år fick det bli frukost vid den rastplatsen där vi alltid stannade förr (för 15-20 år sedan) på väg till Nyhem. Att åka dit är en mångårig tradition som ni kanske förstår, jag har varit där nånting varje år sedan 1989. Kände genast att det kanske är dags för en bildkavalkad? Får se om jag orkar/hinner!


Vi kom dit och gick nästan direkt till Nyhemshallen, där alla åldrar träffas för en stunds lovsång mm innan det är dags att dela upp sig på olika grupper.


Nyhemshallen!


Sedan var det dags för barnmöte. Elvira och Andjelin gick på möte för 8-11-åringar, Oskar på det för 4-8-åringar. Frasse gjorde sitt bästa för att få fler stjärnor till sin camping!


Morfar bjöd (traditionsenligt) på lunch. Barnen testade pasta, en nyhet på området för i år. Lovisa och jag satsade på hamburgare, det är ju tradition!


Oskar köpte en t-shirt med Frasse. Vinsten går till PMUs missionsarbete!


Sedan började det regna och vi passade på att pyssla i pysseltältet. Då hade vi fått sällskap av Martina (och Miniblom i hennes mage)!


Vi fikade krämbullar och sedan åt vi glass, det gäller ju att hinna med så mycket som möjligt trots att vi var där så kort tid. Jag hade föredragit att kunna sitta i solen och äta glass, dock. Vi shoppade en del också, barnen fick handla leksaker som Martina betalade, som försenad födelsedagspresent. Oskar handlade lite för egna pengar och jag köpte varsin bok till dem, och två till mig!


Fnissiga systrar!


Till kvällsmat åt vi tacos, eftersom det serverades i matsalen och vi var blöta och frös.


Sedan blev det kvällsmöte med LP-vännerna och Tomas Sjödin. Barnen blev rätt uttråkade, eftersom de inte kunde gå ut och leka, så vi stannade inte kvar på hela mötet utan åkte hem vid åtta-tiden


Överfullt (många fick stå) i Nyhemshallen!


Tomas Sjödin visar medaljen han fick av kungen för Mats Särnholm.

 
Det var tråkigt att det regnade och framför allt var det tråkigt att inte syrran kunde vara med. Saknade henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar