2015-06-14

Somrig lördag med motion, bröllop och god mat!

Jag började gårdagen med att springa intervaller. 5 min gång, 60/90 snabb/sakta jogg x 10. Mycket bra genomsnittstid för att vara jag!


Sedan blev det frukost i solen på altanen.  Ljuvligt!


Barnen badade i poolen, jag tror det var ca 14 grader varmt!


Till lunch åt vi jordgubbar och mjölk! Det är sommar det!


Jag invigde brickan som jag köpte för presentkortet jag fick av barnen på Mors dag, ihop med glaset jag fick förra året!


Sedan blev det bröllop för hela slanten. På TV, alltså! Med prinsesstårta till fika förstås!


De var så fina, prins Carl Philip och prinsessan Sofia. Kära och lyckliga! Jag önskar dem all lycka!


Det bästa under vigseln var "utgångsmarschen", en gospelversion av Hymn of Joy, musik av Beethoven. Suveränt framförd av Samuel Ljungblahd,  som fick kungligheterna att klappa i takt. Vilken överraskning!


Tre fina tal hölls, av kungen, Sofias pappa och Carl Philip. Men det bästa under middagen var överraskning nummer två, att Sofia hade skrivit ihop en text som Molly Sanden sjöng så vackert! Prinsen blev rörd, och jag likaså!

Till kvällsmat åt vi så god mat, nån sorts rullader med parmaskinka, ost och salvia, till det pasta med oliv- och tomatsås. Tror inte de åt godare mat på slottet! Men de fick förstås efterrätt!


Snart har jag semester!

2 kommentarer:

  1. Bärry körsbärsyoughurt��. När vi kommer hemöver måste vi jogga mm ihop så jag får tillbaka motivationen/syster yster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bästa yoghurten! Ja, nu måste du träna så du kommer ikapp ;)

      Radera