2015-06-03

I blåsväder

Det är svårt att tro att det är sommar. Jag går med strumpor på. I juni. Helt fel.
Igår regnade det en del. Perfekt dag för en utedag med klassen. Vi samlades ute direkt på morgonen för att gå på promenad i vårt samhälle. Vi besökte vår vår kyrka och pratade om dess historia och utsmyckningar och vi besökte ortens bruksmuseum, vilket tog tid för barnen såg så mycket intressant och hade så många frågor. I sommar måste jag ta mig dit med barnen. Vi tittade också på ortens två herrgårdar, platsen där det legat en smedja och så tittade vi på stångjärnshammaren som tidigare fanns i smedjan. Sammanlagt gick vi drygt 6 km. Ett par matsäckspauser blev det också. På bilden syns vattenfallet där hjulet som drev stångjärnshammaren var placerat. 


På kvällen var det sedan dags för klassen att ha en trivselkväll vid en närbelägen sjö. Där blåste det!!! Trodde jag skulle blåsa bort. Vi gick tipspromenad och åt matsäck, sen skyndade sig de flesta hem. 


Jag tyckte inte jag frös så mycket när vi var där, men när jag kom hem insåg jag att jag var genomkall...

Idag har jag sprungit igen, 4,8 km. Jag tyckte det gick segt, men det blev min fjärde bästa tid på sträckan 4-6 km. Jag är inte riktigt nöjd med träningsprogrammet jag hittat i RunKeeper. Funderar på om man kan göra ett eget. Klurar vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar