2018-08-27

Söndagsjobb hos syrran

Jag började söndagsmorgonen med att provsmaka min müsli. Den blev god! Här serverade jag den med yoghurt och blåbär.


Oskar och Håkan åkte hemifrån tidigt, Oskar spelade två fotbollsmatcher i stan. Han var rätt trött när han kom hem, det fanns ingen avbytare till hans position så han fick spela hela matcherna igenom. Det blev oavgjort, 3-3 i båda matcherna.


Jag åkte till syrran, hon ville ha lite arbetshjälp. Jag missade att ta en före-bild, men de vita stolparna som skymtade bakom staketet bildade innan igår en portal. De var murkna, så vi skruvade loss dem.


Sedan ersatte vi dem med nytt virke. Mamma kom och tittade på när vi jobbade.


Vi fick ta ett par regn-pauser. Rätt vad det var började det hagla också


Allting fastskruvat och klart!


Då blev det lunch, kyckling med nötter och mango chutney, tror jag. Gott! Johan kom också och åt.

 
Vi jobbade lite till, märkte upp lite verktygslådor och så fick vi på täcket på poolen. Sedan skulle syrran skjutsa hem mig, men hon och Johan hamnade hos oss och fikade istället! Trevligt!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar