2018-08-07

Garagemålning och asiatiska tapas

Idag har jag målat garage, ni tycker väl att det aldrig blir klart. Men nu är det ljusgrå färdigmålat på långsidan och så har jag målat det mörkgrå en gång.


Nu är problemet att mot nästa sida står tomaterna lutade, så där kan jag inte måla än. Det får bli om ett tag, när de tagit slut.


På eftermiddagen var jag på jobbet en stund och hälsade en nyinflyttad elev välkommen. Jag var också på Dollarstore och köpte färg mm och så gjorde jag plommonmarmelad.

På kvällen kom syrran över och åt asiatiska tapas, det är ju Svansen på Skansen-kväll. Koreansk bulgogi och kimchi, vietnamesiska isbergsrullar med räkor och nuoc chamsås, tikka masala med naanbröd, fläskkött och wokgrönsaker i teriyakisås och vårrullar. Åh, vad jag är bortskämd som har en så fantastisk kock hemma! Underbara Håkan!



Syrran var kvar och tittade på allsången och pratade lite. När hon hade gått hem upptäckte Elvira en igelkott utanför kaninburen.


Ännu en trevlig semesterdag, och en dag närmare arbetsstart.

1 kommentar: