2018-08-12

Semestern i Instagrambilder

Den varmaste sommaren i mannaminne (?) går mot sitt slut. Imorgon är det dags att börja arbeta och därför tar jag och sammanfattar semestern med hjälp av Instagrambilder. Allt kommer inte med, men mycket. Vilken sommar vi har haft!

Om vi börjar med att titta längst ner på första bilden (gör så på alla) så börjar det med jordgubbar och små kaninungar alldeles innan semestern började. Sedan åkte vi till Nyhem, kaninungarna blev lite större och vi åkte till Mallorca och badade i hav och pool.

Vi köpte en flamingo på Mallorca, vi åt god mat och solade och badade innan det var dags att avsluta den underbara Mallorca-semestern och flyga hem.

Roxanna lekte att hon var en kanin, vi var till sommarstället, jag gjorde saft, vi tittade när Sverige spelade fotboll i VM, Vi badade vid sommarstället, vid Djupadalsbadet där Oskar hoppade från tian och vi kvällsdoppade oss nära hemmet. Mathilda och jag orienterade.

Bad, teater, orientering, Milian, vandring till Hindens rev, melonsallad i nya skålar, kaninerna blev ännu större och Håkan och jag åt räksmörgås.

Mera bad, utflykt med mamma och syrran till Gränna, bad i poolen, och en av sommarens få regniga dagar bodde vi en natt i sommarstället och tog ett nattdopp!

Barnen rodde vid sommarstället, jag målade ytterdörr och garage, tomaterna blev mogna, Timjan rymde och blev infångad, vi plockade körsbär hos Kalle och Daniella, Penny och Roxanna var här och vi badade!

Penny vågade simma själv med armpuffar i poolen, vi badade och målade garage. Oskar köpte en snowboard och längtade till vintern. Vi åkte till Sälen och vandrade till Stensjön, vi plockade blåbär och kvällsdoppade oss!

Vi tog oss upp på Trysils topp, vi plockade hallon, vandrade på Flatfjället, fikade i Vansbro, besökte loppisar, badade och målade garage.

Jag gjorde plommonmarmelad, vi fick besök av en Igelkott, vi åkte till Västkusten och badade och spelade minigolf, jag försökte få kaninungarna sålda och så började vi semesterns sista dag med scones-frukost.

Vilken underbar sommar! Vad mycket roligt vi gjort! Härliga minnen att se tillbaka på när höstrusket kryper närmare. Nu är semestern slut och just idag känns det som om sommaren också är slut, men så behöver det ju inte vara. Hur som helst så har vi mycket roligt att se fram emot! Tack för den här semestern, alla som bidragit till att den blivit så härlig!