2013-07-17

Virgin Strawberry Daiquiri


Jag var sugen på nåt kallt och gott här i sommarvärmen, så jag gjorde lite jordgubbsdryck. Receptet jag utgick från var en Virgin Strawberry Daiquiri. Jag har ingen aning om hur en sådan ska smaka egentligen, men det här blev gott! Jag höftade lite, men ungefär så här gjorde jag:

Virgin Strawberry Daiquiri (2 glas)

10-11 jordgubbar (färska el frysta)
2 tsk citronjuice
Knappt 1/2 dl vit sirap
5 isbitar (stora)
Ca 3 dl sprite eller liknande läsk

Mixa allt utom läsken i en mixer tills det är hyfsat slätt. Häll i läsken och mixa hastigt så det blandar sig. Häll upp i glas. Servera!

3 kommentarer:

  1. Jag brukar göra en liknade variant men med fryst vattenmelon.
    Mixa frysta vattenmelonbitar, lite pressad citron, isbitar och sprite eller liknande dricka. Svalkar gott... /Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter också gott, det får jag testa!

      Radera
  2. Den ska jag testa!!! Maria (pastorsfrun )

    SvaraRadera