2013-07-04

2 x Örebro

Igår förmiddag åkte Mathilda, barnen och jag till Örebro och Stadsparken. Där badade, klättrade och lekte barnen länge!
 

Vi hade med oss matsäck som vi åt på en filt i gräset. Mysigt! Sen åkte vi båten över till Stora Holmen, där vi åkte Lilleputtetåg. Vi fick lite pengar innan avfärd, men tyvärr blev vi rånade av indianen som nedan syns smyga på de musicerande cowboysen. Det är andra gången i sommar vi åker tåg och blir rånade, vi ska nog undvika tåg i fortsättningen!


Oskar vill inte alltid posera när jag vill ta kort, vilket förklarar varför Elvira håller fast honom på ett kort och Mathilda försöker få honom att le på ett annat.
När vi lekt klart åkte vi för att titta på en lägenhet som Mathilda kanske ska hyra i höst. Den var jättefin. Eftersom den låg nära Svampen så åkte vi dit och åt glass och tittade på utsikten, innan vi hämtade Håkan på jobbet och åkte hem.

När vi kom hem ville barnen bada, så vi åkte till sjön en stund. Jag satt på stranden och njöt i solen!
Hastigt och lustigt blev det sedan bestämt att syrran och jag skulle åka på TOTOs konsert i Örebro igår. Min svåger och min brorson var där och roddade och fick se stjärnorna på nära håll medan vi höll oss lite längre bak i publiken. (Jag tror att Maria hade kunnat tänka sig att sno Kenneths all access-kort.)
Det var inte så lätt att ta bra kort, men jag tyckte det var snygg ljussättning. Det gul/grön/röda ljuset är från Africa och det lila från Hold the Line.
Det var riktigt roligt att höra TOTO, de firar 35-årsjubileum i år och spelade väldigt många låtar jag tycker om. Har gillat dem länge, inte 35 år, men länge =) Kul med konsert, kul att göra något kul med syrran!!! Och härligt med varm sommarkväll!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar