2013-07-22

Öland, måndag


Idag har det blåst en hel del. Därför bestämde vi oss för att turista lite. På vägen söderut tog vi två cacher. Sedan besökte vi kungens sommarstuga, Solliden. Oskar var mycket fascinerad av vakterna och av att man inte fick gå på gräset. Som alltid var det vackert i trädgården. Vi köpte med oss en god dressing från en nyöppnad delikatessbutik på Solliden. Småskalig tillverkning, köptes av en av tillverkarna. Den hittade vi sen på Ica för halva priset...
Vi åt lunch i skuggan av ett träd utanför området. Sedan åkte vi in till Borgholm. Där köpte Oskar äntligen geväret han såg i lördags och som han tjatat om sedan dess. Det låter...
Vi strosade på gågatorna, Elvira köpte en plånbok, jag köpte bigaråer och i smyckesaffären stod den lilla flickdockan och väntade på att få en puss av pojkdockan som snurrade runt på sin skiva, precis som när jag var liten.
Vi åkte vidare. På en rastplats cachade vi och fikade. På väg till Äleklinta såg vi kamelbonden från Bonde söker fru, och hans kameler. Vid Äleklinta hittade vi fina stenar och tittade på vågorna som slog in mot land. Vi åkte vidare längst kusten, köpte glass vid Sandviks kvarn och gick upp i kvarnen. Sedan åkte vi hem. Elvira och jag tog en kvällspromenad. Oskar lekte krig med grannpojken. Vi åt kvällsmat på verandan. Oskar och jag har läst Emil och nu ska Oskar sova. Bäst jag går och nattar honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar