2013-07-27

Hemma


Att åka hem är tråkigt. Dels är det tråkigt att inte vara kvar, när man har haft det så bra och roligt som vi har haft det, dels känns det som om det tar längre tid att åka hem, man har inte alls samma förväntan och resan är inte en del av målet på samma sätt som när man åker iväg på semestern.
Vi försökte göra det bästa av hemresan genom att göra ett stopp i Katthult. Jag har inte varit där tidigare, vad jag minns, och det var riktigt roligt att se platsen man så väl känner igen från filmerna. Filmerna gick förresten varma i dvd-spelarna i bilen.
Vi funderade ett tag på att lämna kvar Oskar i snickerboa, men han kom med oss hem tillslut.
Efter det blev det mest tråkig hemresa av typen "jag önskar att vi vore hemma nu". Barnen klarade sig mycket bra dock, det är underbart med dvd i bilen.
Nu sitter barnen och spelar spel med Mathilda. De tycker det är skönt att vara hemma igen. Vi frågade Oskar vad som var bäst med semestern. Att vara i stugan, svarade han. Hade han fått bestämma hade vi nog tillbringat hela Ölandsvistelsen i stugan. Elvira tyckte om att bada. Jag och Håkan tycker vi har haft en helt underbar vecka, allt har varit bra, men en favorit för mig är kvällen på Horns udde där jag inte varit tidigare vad jag vet.
Nu går tvättmaskinen varm, vi har ett tvättberg i groventren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar