2013-07-31

Vävning, sniglar, champinjoner mm


Igår blev det äntligen av att åka till sommarstugan och väva. Det regnade ute, så vädret var perfekt för det. Mamma och Elvira följde med mig. De utforskade det gamla magasinet där vi har vävstolen, där finns både nya och gamla skatter. De var också i mammas stuga och plundrade godisburken. Jag vävde ca 70 cm och har nu ca hälften av mattan kvar. Är så sugen på att åka upp och väva idag också.
Vi hann också prata lite med en tysk familj som vi känner, som har semestrat där drygt en vecka och åker hem idag. Trevligt att träffa dem!
När vi kom hem var Håkan på snigeljakt. Äckliga varelser...
Vi grillade till kvällsmat, kyckling och de här champinjonerna som jag hittade på Tomtens dotters blogg. Jag gjorde så här:

Champinjoner med färskost och bacon
Tag av foten av önskat antal champinjoner. Fyll hatten med färskost, jag hade Philadelphia vitlök och örter. Linda två baconskivor runt champinjonen och fäst dem med tandpetare. Grilla 5 min på den ostfria sidan och två på sidan där osten är.
Gott grilltillbehör!

1 kommentar:

  1. Härliga semesterfoton från Öland, det är en riktig semesterö för oss också.
    Champinjonerna låter goda, det är trevligt med lite olika tillbehör till grillning.

    SvaraRadera