2013-07-06

Sommar


Jag älskar när solen skiner! Det behöver inte vara jättevarmt, och är det det sitter jag gärna i skuggan, men jag blir glad av att solen skiner. Oavsett årstid, ska tilläggas. Jag älskar höstens soliga dagar med klar, hög luft. Sol på snö härliga vinterdagar. Vårsol på de första växterna. Men sommaren är nog ändå min favoritårstid. Just nu känns livet näst intill perfekt, jag sitter i solen, det är lagom varmt, det doftar härligt från någon grannes grill, jag ser ut över trädgårdens grönska, jag har en burk iskall citronfanta, lite godis och en bra bok. Barnen leker, eller ja, just precis nu är de ute och cyklar med Håkan. Min underbara familj!
Dessutom har vi varit vid sjön och badat idag, det är så härligt att bada! Oskar tar sig fram två- tre meter under vattnet nu, han gör arm- och bentag men lyckas inte helt koordinera dem än. Blir det mycket bad i sommar så kan han snart simma. Elvira har kommit på att det är skönt att ligga i solen och njuta av livet! Ja, hon leker och simmar också, naturligtvis!
Lyssnar förresten på Lasse Kroner som sommarpratar, jag har fastnat lite i sommarpratsträsket. Tur att man kan lyssna i efterhand i mobilen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar