2013-07-13

Fika


Jag älskar att fika! (Tyvärr, kanske jag borde tillägga, fika är ju inget man blir smal av direkt. Tänk om jag älskade att motionera istället? Eller äta gurka? Det vore bättre. Men det är nog ingen risk att jag blir sån. Det här var en parentes från vad jag egentligen tänkte skriva, nu är det slut på parentesen.)
Igår bjöd jag hit mamma och pappa. Jag gjorde en jorgubbspaj som vi fikade, åh, vad somrigt och gott det var.
När vi hade suttit där ett tag ringde min bror Stefan och ville ha kaffe, vilket han naturligtvis fick. Och paj! Sen satt vi en lång stund och pratade och hade trevligt. Vi satt i skuggan, jag vet att jag har skrivit det tidigare, men jag älskar när det är så varm att det är skönt att sitta i skuggan!
Så småningom kom Mathilda hem från jobbet. Har jag berättat att hon fick lägenheten som vi var och tittade på förresten? Jättekul! Så till hösten blir hon örebroare.
Håkan kom också hem, nu har han äntligen semester! Härligt! Med sig hade han Jossan, som kom hit för att grilla och äta grekisk sallad.
Idag är Mathilda och Jossan i Gränna med sin mormor och morfar. Jag tror Mathilda köper med polkagrisar hem till oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar