2011-01-15

Skidåkning

Oskar har varit ute och åkt skidor idag, för första gången. Han tog sig runt rundeln hemma utan problem. Elvira var också ute, hon fick ta slalomskidorna och ville åka i trädgården. Det gick inte så bra! Skridskor har de också åkt idag, Oskar började åka fram på isen lite, inte bara gå med skridskorna. Elvira tränade på att göra piruetter, hopp och åka på ett ben.


Elvira och jag har rest Afrika runt på jakt efter en diamant som jag hittade på Kanarieöarna. Vi tog oss en titt på Monopol också, men Elvira tröttnade. Då spöade jag Håkan i Geni istället!
Nu tror jag att jag ska försöka sticka en stor socka som går över gipsskenan jag kommer att ha på foten. För jag antar att tårna kommer sticka fram? Undrar hur det här kommer att gå?
I morgon tänker vi göra en utflykt till en närbelägen skidbacke och åka slalom i det snöblandade regnet som enligt väderrapporterna ska falla från himlen. Jag hoppas vi får en härlig stund i backarna ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar