2011-01-01

Böcker i december

30/11 hÅPaS dU trifS bra i fengelSet av Susanna Alakoski
?/12 Lyckan är en sällsam fågel av Anna Gavalda
18/12 Älskande systrar av Jane Elizabeth Varley
23/11 Återkomsten av Michael Connelly
28/12 Giganternas fall av Ken Follet


5 böcker. Det har inte blivit mycket läst under hösten, är nog min lilla bärbara dators fel... Den bästa av dessa fem läste jag klart igår, en 884 sidor lång berättelse om några olika familjer under 1900-talets första årtionden. Intressant och spännande. Jag har frågat ut Håkan och Mathilda om deras syn på saker som inträffade under första världskriget bland annat, de tyckte nog att jag var lite jobbig... De andra böckerna var också bra. Gavaldas bok trodde jag aldrig att jag skulle komma igenom, den var så trög i början, men sen fastnade jag i den och ville inte att den skulle ta slut.

158 böcker under året, vilket blir 13,2 böcker per månad i snitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar